Krysanteemit lahjaksi!? đŸ˜±

Eilen oli minun ja miehen tapaamispĂ€ivĂ€. Me tavattiin Japanissa just 10 vuotta sitten. HĂ€n toi minulle kukkakimpun ja kuohuviinin. ❤️ MinĂ€ en muistanut meidĂ€n tĂ€rkeÀÀ pĂ€ivÀÀ ollenkaan, nii hĂ€nen yllĂ€tys onnistui tosi hyvin. 😅 


Kun sain yllÀtykseksi kukkakimpun, muistin, ettÀ olen huomannut kulttuurieron Suomessa, silloin kun sain krysanteemikimpun ekan kerran. KymmenessÀ vuodessa olen jo tottunut siihen ja ovat krysanteemit kauniit ja ihanat, niin minulle on ilo saada ne. Mutta tiesitkö, ettÀ japanilainen voisi pahoittaa mielensÀ, jos annat krysanteemejÀ lahjaksi?


Koska Japanissa krysanteemit, varsinkin valkoiset krysanteemit ovat hautakukkia. YleensĂ€ nĂ€itĂ€ ei anneta lahjaksi Japanissa. Kuitenkaan krysanteemit eivĂ€t tarkoita mitÀÀn huonoa. Ne tarkoittavat "luottamusta" , "rakkautta" ja "eheyttĂ€". Sen lisĂ€ksi ovat ihania, nii nykyaikana nĂ€itĂ€ kyllĂ€ voi antaa lahjana myös, mutta ehkĂ€ ei ole oiva ajatus antaa valkoisia krysanteemeja japanilaisille. Koska ne muistuttavat hautaa. 


Onko suomessa sellaisia kukkia, joita ei saa antaa lahjaksi, vaikka kumppanille? MikÀ on yleisin hautakukka Suomessa?


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 

Jos tykkĂ€sit tĂ€stĂ€ blogista, jaa muille ja jĂ€tĂ€ kommentti đŸ„° 


Arigato matane!

Kommentit

Suositut tekstit