Työkavereiden kanssa lasilliselle?

Minun ensimmäinen työpaikka Suomessa oli pienpanimo. Se oli tosi pieni firma ja työkaverit eivät olleet paljon. Siksikö me oltiin kaikki niin kuin kaverit, työn jälkeen välillä käytiin panimon terassilla ja juotiin olutta, mutta nykyinen työpaikka on isompi kuin entistä ja työkaverit ovat enemmän. Heidän kanssa ei lähdetä mihinkään työn jälkeen, vaikka minä tiedän, että he ovat kaikki mukavia tyyppejä.


Ilmeisesti Suomessa ei ole kulttuuria lähteä työkavereiden kanssa syömään/ottamaan tuoppia työn jälkeen. Minun entinen työpaikka oli vähän erikoinen. Yleensä työkaveri on työkaveri. Japanissa on aika yleistä lähteä lasilliselle vaikka perjantaina työkavereiden kanssa, sen takia tämä kulttuuri ero minua yllätti 😳


Minun miehen kanssa keskusteltiin tästä asiasta ja hän sanoi, että hänen työpaikka järjestää välillä työhyvinvointipäiviä, missä voisi tutustua enemmän työkavereihin. Joo, minustakin se on tosi kiva juttu, mutta eikö se kuulu "töihin", koska järjestetään arki päivinä työaikana, ja se on työpaikan järjestämä tapahtuma? 😅 Minä tarkoitan, että miksi suomalaiset eivät lähde työn jälkeen jonnekin ottamaan tuoppia hyvien työkavereiden kanssa?


Vielä toinen juttu mikä minua yllätti suomalaisessa firmassa työskennellessä, on se, että pikkujoulun jälkeen eivät puhuneet paljon juhlasta ollenkaan. Minä olin ollut töissä vielä kuukauden ajan, silloin kun oli pikkujoulu nykyisessä työpaikassa. Minua jännitti, koska en ole vielä tiennyt että olisivatko he kivoja, mutta pikkujoulu oli todella hauskaa ja mukavaa. Me käytiin keilahallissa, ravintolassa ja baareissa, tanssittiin, laulettiin ja naurettiin yhdessä. Minä olin todella iloinen, koska silloin tuntui, että meistä tuli kivoja työkavereita. Mutta seuraavana työpäivänä, me oltiin silleen, ettei tapahtunut mitään hauskaa, varsinkin miehet olivat edelleen hiljaiset. Ajattelin, että olisiko se pikkujoulu vain unta, ja todellisuudessa ei olisi ollut mitään?😂


Toivottavasti minä uskallan joskus kutsua työkavereita ottamaan tuoppia työn jälkeen 😂


Niin, mitä sinä ole mieltä? Lähdetkö sinä itse työkavereiden kanssa työpäivän jälkeen, vai et?  Voiko tulla työkavereista ryyppykaverit? 😁


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️
Arigato matane!


Kommentit

Suositut tekstit