Kesälomareissu (osa 1) Mökkeily

 Pitkästä aikaa kirjoitan blogitekstejä. Olen reissulla tällä hetkellä. Pienten lasten perheiden "lomalla" ei ole oikeastaan paljon rentouttavia hetkiä. 😅 Ei meillä myös ollut paljon omia aikoja, kun pitää hoitaa koko ajan lapsia, ja sitten kun lapset ovat nukahtaneet, aikuiset ovat ihan väsyneitä. 😅 Niin, sen takia jäin pitkään aikaan kirjoittamatta tekstejä. Ei tänään myöskään ei ole paljon aikoja kirjoittaa, nii kirjoitan pikaisesti lyhyt tekstejä. ☺️


Reissun ensimmäinen matkakohde oli Etelä-Savossa sijaitsevan kesämökki.


Tämän kesämökin on rakentanut miehen ukki, joka on 85v, mutta vielä kovassa kunnossa.💪 Hän aina kertoo, että alussa tontilla oli vain metsä ja hän on tehnyt kaikki rakennus hommat. Mökillä on ulkovarastot, aitta, laituri, grillikatos, huussi, sauna ja kaivo. On vaikeaa kuvitella miten kova homma se oli. Joka kerta kun kuulen häneltä sitä tarinaa, tekee mieli nostaa hattua hänelle.


Minä tykkään tästä mökistä. Tällä on oma hiekkaranta ja lapset (ja toki aikuiset myös) pääsevät saunasta suoraan järveen uimaan.



Tässä tekstissä myös kirjoitin, että en ole mökki-ihminen, mutta tällä mökillä viihdyn hyvin. Esimerkiksi yleensä en suostu käymään huussissa mökillä, koska siinä on ötököitä. Tällä mökillä ei ole muita vaihtoehtoja kuin huussi (jos ei lasketa metsää 😅), mutta minä viihdyn suhteellisen hyvin tässä huussissa. 


Huussi myös minulle alussa erikoinen juttu. Japanissa myös on ollut huussin tyylinen vessa, mutta se haisee todella pahalle. Olen yllättynyt, että suomalaiset huussit eivät haise niin pahalle, kun laitetaan eritteiden päälle kuiviketta. En ymmärrä, miksi Japanissa ei käytetä samaa systeemiä. Nykyään ei ole enää paljon sellaisia vessoja, koska on epähygienistä, mutta minulla oli sellainen mielikuva, että vessa, joka ei ole vesivessa, haisee pahalle, nii kun käytin eka kerta suomalaista huussia, minulle oli todella positiivinen yllätys. ☺️


Tänään en jaksa kirjoittaa enää pidempään, nii jatketaan seuraavassa tekstissä. En osaa sanoa, että pystynkö kirjoittamaan reissun aikana vielä, mutta toivottavasti jaksat odottaa tekstejä. ❤️❤️❤️



Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 

Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 


Arigato matane!

Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit