Mikä on tärkein suomalaisille matkustaessa?

Kun japanilaiset matkustavat jonnekin, melkein kaikki googlaa minkälaisia herkkuja löytyy matkakohdasta. Japanissa melkein kaikilta alueilta löytyy jotain sen alueen omia herkkuja. Esimerkiksi Hokkaidossa, joka sijaitsee pohjoisessa, voidaan nautiskella todella korkea laatuisesta kalaruuasta halvalla, koska Hokkaidossa kalatalous on todella suosittu. Osakassa Takoyaki, eli mustekalaa sisältämä vehnäjauhoista tehty pyöryköitä, on suosittu. Fukuoka on tuttu sian ramen nuudelista, jne... Monet japanilaiset matkustavat paikallista ruokaa varten. Japanissa on myös paljon televisiossa matkaohjelmia, joissa esitellään lähinnä paikallisia ruokia.





Kuten tässä blogissa olen kirjoittanut ruuasta välillä, tykkään tehdä ja syödä ruokaa. Minä aina kerään tietoja ruuasta ennen matkustamista. Minusta se on hauskin kohta suunnitella mitä ja missä ravintolassa syödään. 😂


Ennen kun tulen Suomeen, tottakai googlasin mitä syödään Suomessa ja minkälaisia hyviä ruokia on. Sitten löysin ensimmäisenä SALMIAKKI! 😱 Sitten lakritsi, mämmi, turkinpippuri... 

Minä olin silloin: Ei voi olla 😱 Eikö syödä mitään hyvää ruokaa Suomessa!? 😱😱😱(Sori kaikille salmiakin kavereille. 😅😂)


...Siis kyllä löytyi hyviä ruokia myös. Tykkään karjalanpaistista, uunilohesta, karjalanpiirakasta, ruisleivästa jne...


MUTTA! Huomasin myös, että Suomessa ei ole paljon paikallisia ruokia. Kuopiossa on kalakukko, Savonlinnassa lörtsy, Tampereella verimakkara... Mutta matkustatko SITÄ VARTEN siihen matkakohteeseen!? 😅 Minä Suomessa ollessani en koskaan matkustanut ruokaa varten jonnekin kaupunkiin. 🤔 Vai johtuuko se siitä, että olen ulkomaalainen? Jos sinulla on jotain suosikki alueellista ruokaa, voisitko jättää kommentin? ☺️



Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 
Olen tällä hetkellä lomalla. Voi olla, etten jaksa kirjoittaa ahkerasti kuin ennen, eli ei tule ihan päivittäin uusia tekstejä. 😅🙏 


Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!

Kommentit

Suositut tekstit