Paketti Japanista (osa2) - mitä löytyy paketista?

 Eilisessä postauksessa kirjoitin Japanista saapuvasta paketista. Tänään katsotaan mitä löytyy paketista. 😄


Aina kun minun vanhemmat lähettävät paketin, minä lähetän vanhemmilleni toivelistan. Tässä paketissa suurin osa oli ne, jotka minä toivoin saada Japanista.



1. カルピス, eli Calpis 


Tämä on monien japanilaisten suosikki juoma. Pitkään aikaan Japanissa rakastettu Calpis on maitohappobakteerin sisältämä juoma. Mausta on hankala selittää, mut maitopohjainen makea tiiviste ja tätä juodaan laimennettuna vedellä tai maidolla. Kaupoista tai myyntiautomaatista on saatavilla myös valmiiksi laimennettua tuotetta myös. 


Tästä minun poika (pienempi ei ole vielä maistanut), mies ja tottakai minä tykkään kovasti nii oli pakko laittaa listaan. Miehen sisko, joka on asunut vuoden Japanissa, tykkäsi. Eli tämä on ihan kaiken lempimaku, nii suosittelen joskus kokeilla käydessä Japanissa. Voi olla jossain kaupungeissa aasialaisesta kaupassa saatavilla Suomessa myöskin.


2. 麦茶(むぎちゃ) Mugicha, eli Ohratee



Kesä alkoi. Japanissa kesällä juodaan paljon ohrateeta. Koska sisältää mineraaleja paljon ja kofeiiniton. Japanilaiset aloittavat juomaan jo vauvasta lähtien. Minulle tuttu maku ja kesällä aina löytyi jääkaapista. Minun perhe ei tykkää, nii tämä koko paketti on minun. 😁


3. ふりかけ, Furikake eli riisin mauste hiutaleet 



Furikake myös aina on toivelistassa. Tällä kertaa vanhemmat lähettivät shiso, eli itäaasialaisen yrtin makuinen, wasabi makuinen ja muita erilaisia maustehiutaleita. Nämä furikaket ovat hyvät, koska näillä maustettua riisiä pojalle kelpaa ja syö hyvin.


4. Miso

Miso tahna on nykyaikana saatavilla myös suomalaisesta kaupasta. Ehkä ei ollut pakko pyytää, mutta miso oli ihan automaattisesti listassa, koska... Olen japanilainen. 😅😂



5. 柚子胡椒(ゆずこしょう), Yuzu-koshō eli sitrushedelmien makuinen pippuritahna.


Yuzu-koshō on minun suosikki mauste tahna. Koshō on pippuri, Yuzu on japanilainen sitrushedelmä. Tämä on aika voimakas pippurin makuinen ja on tulinen, koska sisältää vihreää chiliä, mutta tuntuu myös raikas sitrushedelmän maku myös. E tarvitse käyttää paljon kerralla, ehkä tee lusikkallinen riittää. Tämä sopii hyvin vaikka lihaan, kasviksiin, keittoon, riisiin, tofuun jne... Ei ole ihan kaikkien maku, mutta minusta tämä on todella hyvää.


6. 煎餅(せんべい), senbei eli soijakastikkeella maustettu japanilainen riisikakku


Senbeitä syödään paljon Japanissa. Se on soijakastikkeen makuinen, eli suolainen. Kova keksi, niin kuin hapankorppu. Tämäkin oli pakko laittaa listaan, koska minun ja pojan suosikki. ❤️🍘😋


Tuli pitkä teksti, nii jatketaan huomenna (jos kerkeän, kun huomenna minulla on kiirettä. Jos ei kerkeä, ehkä sunnuntaina).


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 

Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Jos sinulla on jotain aihetta, mistä haluat lukea, 

(vaikka Japanista)

Jätä vaan kommentti 🥰 🙏 

Minä kirjoitan mielellään siitä aiheesta 🤗


Arigato matane!

Kommentit

Suositut tekstit