Paketti Japanista (osa1) - Japanilaisia postimerkkejä

 Olen odottanut pitkään tämän paketin saapumista! 😍 Minun vanhemmat lähettivät Japanista ison paketin. He lähettävät meille 1-2 kertaa vuodessa pakettia.


Minun vanhemmat toivoivat, että se paketti saapuu ennen minun pojan syntymäpäivää, mutta näytti silleen, ettei saapuisi ajoissa. Aiemmin ei ollut pakko tullata, mutta nykyään EU:n ulkopuolelta saapuneet pakettien tullaus on pakollinen. Ensin minulle tuli ilmoitus OmaPostin sovelluksen kautta, että paketti odottaa tullausta. Ohjeen mukaan tein tullauksen ja yleensä paketti lähtee eteenpäin, mutta tällä kertaa tulli pyysi minulta lisäselvityksen. Minä lähetin liitteenä Japanin postin kuitin, minkä sain isältäni. Sitten paketti lähti eteenpäin ja onneksi juuri pojan syntymäpäivänä saapui. 👏


Minun vanhempani lähettämä paketti näyttää vähän erikoiselta.



Minun mummo harrasti postimerkkien keräilyä. Hänellä oli valtavan määrän postimerkkejä ja minun vanhemmat käyttävät näitä merkkejä paketin lähettämiseen. Kun he lähettivät eka kerta näillä postimerkeillä, kysyin, että olisiko näillä keräily harvinaisuuksia. Ilmeisesti eivät ole arvokkaita, nii he päättivät käyttää pakettiin.








Ne ovat kyllä nättiä. 😍 Näitä postimerkkejä kautta voidaan kurkistaa vähän Japanin historiaa ja kulttuuria. Kun mummo oli elossa, hän ei paljoa kertonut hänen omasta elämästään eikä itsestään. En tiennyt, että hänellä oli tälläistä harrastusta. ❤️


Huomenna kirjoitan mitä minun vanhemmat lähettivät Japanista. 🥰


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 
Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Jos sinulla on jotain aihetta, mistä haluat lukea, 
(vaikka Japanista)
Jätä vaan kommentti 🥰 🙏 
Minä kirjoitan mielellään siitä aiheesta 🤗


Arigato matane!




Kommentit

  1. Kauniita merkkejä! On ihanaa saada paketteja!

    VastaaPoista
  2. Kannattaa säästää postimerkit. Pojat voivat joskus jotain nnostia merkkien keräilystä. Minäkin keräsin jossain vaiheessa merkkejä

    VastaaPoista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit