Käyty kesätorilla (1)

 Mieheni ja isompi poikani ovat reissussa viikon, eli olen pienemmän pojan ja kissan kanssa viettämässä kesälomaa. ☀♡


Tänä aamuna ei ollut mitään suunnitelmaa lähteä ulos, mutta sääennuste sanoo paistavan aurinko koko päivän, nii päätin lähteä jonnekin, vaikka torille. Verkkosivun mukaan kesäkirppikset alkoivat just tänään.


Torille saapuessa heti huomaa olevan paljon ihmisiä. Kello oli 10.20. Kirppis alkoi vasta 10 aikaan. ajattelin tulla aamupäivällä jo, ennen lämpötila nousee korkealle, mutta suoraan paistavan auringonvalon edessä se oli turhaa ajatusta. Onneksi muistin laittaa pojalle ja itselle aurinkovoidetta.




Kiersin ensin koko kirppiksen alueen. Oli paljon lasten leluja ja muita tavaroita. Huomasin olevan yksi kaunis käsityölaispöytä. Ensin pisti minun silmiini ihania itse tehtyjä kukkia ja nukkeja. 🌻 Ostin häneltä pari auringonkukkaa. Olisin halunnut ostaa enemmän, mutta en voinut kun ei ollut lompakossani enemmän käteistä.😅


Huomasin myös hänen myymälän pöydällä olevan kyltti. Lukee siinä "olen kuuro." (Siellä oli viittomakielen tulkki.) Kyltissä lukee myös "haluan Thaimaassa asuvan tyttäreni Suomeen." Minä itse olen maahanmuuttaja ja tiedän, että ulkomailla asuessa on paljon juttuja sekä kivoja että haasteellisia. Toivottavasti joskus hänen lapsi pääsee Suomeen. 🙏❤️ 





Sitten ostin myös vihanneksia...
(Minua pikkasen harmitti, kun myyjä leikkasi pois nauristen lehdet. Ne sopivat hyvin miso-keittoihin. 😅)





...ja tottakai mansikoita. 🍓



Ostin Polkan rasian. Tänään hinta oli 6€/rasia. En muista mikä laji, mutta näin kyltin 30€/4kg. Ostan joka vuosi 10kg. Pitää seurata hintaa ja katsotaan milloin on paras aika ostaa. ☺️ Poikani söi melkein koko rasian yksin. Hänen suun ympäri oli ihan punaista mansikoilla. 😁❤️


Tuli vähän pitkä teksti. Huomenna jatketaan.


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 

Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 


Arigato matane!


Kommentit

Lähetä kommentti

Suositut tekstit