Minä ja lakritsi

Tänään en keksinyt mitään mitä haluan kirjoittaa, mutta löysin blogi-tekstin roskakorista vanhaa tekstiä, mitä minä kirjoitin aiemmassa blogissa. Tätä kirjoitin joskus 5 vuotta sitten 😅 lukekaa vaan jos jaksatte 😁




♡♡♡

Konnichiwa!


Minulta on kysynyt monta kertaa, että mistä suomalaisesta ruoasta tykkään. Oli vaikea sanoa mikä on mun suosikkini, mutta toisaalta oli helppo sanoa, mistä minä EN tykkää. Salmiakki.  Mä osaan sanoa, että salmiakin syömistä en koskaan opi mun koko elämässä.

Jotkut sanovat, että Japanissa syödään ihan kaikenlaista outoa, mutta ei syödä salmiakkia eikä lakritsia. Salmiakki on tuttu Japanissa siitä, että maailman pahin makuinen karkki. Salmiakki...eli ammoniumkloridi, jota tehdään suolahappoon johtamalla ammoniakkia! Olen kyllä oppinut ammoniakista yläasteella, mutta en koskaan ajatellut laittaa suuhun ammoniakkia...

Minä ajattelin samaa lakritsistakin. En koskaan oppisi syödä lakua elämässäni.
Mun miehen pikkusiskoni osti 5 Fazzer turkinpippuri suklaalevyä, koska oli tarjouksessa. Maistelin vaan rohkeasti, ja ihmettelin, koska mä tykkäsin siitä! Sen jälkeen kokeilin syödä suklaalakua. No kyllä tää maistuu hyvälle! Viimeaikoina ostan kaupasta tätä.



Tämä on minun suosikkini. Voisin syödä tätä koko pussin kerralla, mutta epäterveellinen se on, niin yritän olla syömättä kaikkia.


Olen asunnut 4 vuotta Suomessa. Voin sanoa, että olen pikkuhiljaa oppinut oikeaa suomalaista elämää. 😀





♡♡♡



Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 
Löytyykö eroja minun nykyisiin teksteihin?


Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!

Kommentit

  1. Monet suomalaisetkaan ei tykkää salmiakista. Minustakin lakritsa on paljon parempaa 😋

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onhan se omituinen maku, mutta se on mielenkiintoinen, että Suomessa on paljon salmiakin makuisia tuotteita :)

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit