Siskonmakkara ja riisipallo

Tänään mieheni ja pojat lähtivät mökille. Minä olin töissä ja illalla olen kissan kanssa kotona kahdestaan. Mietin mitä minä syön... Ai niin! Halusin kokeilla paistaa siskonmakkaraa pannulla!




Siskonmakkara on suomalainen makkara, joka myydään raakana ja kypsennetään ennen ruokailua. Eli ei ollut minulle japanilaiselle tuttu ruoka, nii en uskaltanut ostaa pitkään aikaan. Kuitenkin joskus kaupassa tuli mieleen yhtäkkiä, että pitäisikö kokeilla, nii silloin meni yksi siskonmakkaran paketti ostoskoriin.


Kotona tein siitä keitto, ja se oli todella hyvä. 😋 Sen jälkeen ostin välillä siskonmakkaraa keittoa varten. En tiennyt, että siskonmakkara voi myös paistaa.




Ja ensimmäisen kokeilun tulos oli hyvä 🥰 kannatti kokeilla. Siskonmakkaraa puristamalla saa tehtyä helposti lihapullia ja ei tarvitse mausta ollenkaan, koska makkaralla on jo tarpeeksi maku. 


Sitten makkaran kanssa söin riisipalloa. Riisipallossa on katsuobushi, kevätsipuli, maustettu kombu-suikale, eli merileva ja mieto makuinen juusto. Tein saman reseptin riisipalloa pari päivää sitten, mutta kun poikani rakastaa riisipalloa, en kerennyt maistaa tarpeeksi silloin. 😁 Sen takia tänään tein itselle samaa "riittävästi"... Siis tein itseasiassa vähän liikaa, kun minulla on ihan täysi olo 😵😂



Tein drinkkiä myös.🍹Nautiskelen rauhallisesta omasta ajasta. Kiitos miehelleni, että hän antoi minulle tälläistä hetkeä. ❤️



Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 
Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!




Kommentit

Suositut tekstit