Miksi japanilaisista tekstiilituotteista puuttuu TÄMÄ!?

Tämä on ovelaa! Miksi EI OLE japanilaisilla tekstiilituotteilla tätä?

Siis mistä minä puhun? Suomalaisilla vaatteilla ja pyyhellä on tätä ja japanilaisilla ei ole... Se on juuri tämä!






En tiedä miksi kutsutaan tätä. 😅 Olisiko ripustuslenkki?
Minulla on takit ja pyyhet, jotka ostin Japanista, mutta niillä ei ole tätä lenkkiä. Kun huomasin, että melkein kaikilla suomalaisilla tekstiilituotteilla oli tämä, olin ihmeissäni... Vau, tämä on todella hyvä idea! 💡 😳 Siis onko tämä pelkästään Suomessa vai näkyykö olevan muissa maissa? Ainakaan Japanissa ei ole!

Minun Japanista hankitussa takissa ei ole lenkkiä!




Mutta miksi?

Kun googlaan "タオル掛け" sanalla, eli "pyyhekoukku" japaniksi, tälläisiä kuvia tulee hakutuloksena.


Toisaalta suomeksi "pyyhekoukku" sanalla googlaan...




Niin, erimuotoisia pyyhekoukkua käytetään Japanissa ja Suomessa. Varmaan sen takia ei tarvitse olla lenkkiä...?🤔Mutta minusta suomalainen muotoinen pyyhekoukku on parempi, koska siihen tarvitaan pienempää tilaa. 


Kun käytän japanilaisia pyyhkeitä kotona, minua vähän nyppii, koska ne eivät pysy koukussa hyvin. Pitää hankkia pyyheripustin erikseen.😅


Olen ostanut pyyhkeet japanilaisesta tavarakaupasta Mujista, joka on Helsingin Kampissa, mutta niillä pyyhkeillä myöskään ei ollut lenkkiä, koska Muji on japanilainen firma. 😅


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 
Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!

Kommentit

  1. Ompelen kanttinauhn pätkän jos puuttuu

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ompeleminen ei tullut mieleen!😂 On se hyvä idea 💡 mutta olen tosi huono ompeluhommissa.😅

      Poista
  2. Meidän murteessa tuo ripustuslenkki on ’vankku’. 😄
    Se on kyllä tosi kätevä!!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Se on mielenkiintoista ja hauska tietää 😳😄! Kutsun tätä vankuksi tästä lähtien!

      Poista
    2. Wau, kiva! Kukaan ei ehkä ymmärrä sua siellä Itä-Suomessa! Mun lapsuudenkoti on länsi-Suomessa, eikä kukaan oikein ymmärrä meidän murretta muualla. 🤣

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit