Kuinka usein peset hiuksia?

Japanin kulttuuri ja Suomen kulttuuri on aika erilainen. Se ero vaikuttaa kieltämättä arkeen ja minun elämäntapa myös muuttunut paljon. Yksi juttu niistä on hiusten pesukerta.

Minun kylpysetti 



Japanissa pesin hiuksia melkein joka päivä. Jos olen todella uupunut enkä hikoilu, silloin voi olla pesemättä, mutta se oli todella harvinaista. 


Minun suomalainen kaveri on joskus kertonut minulle, että hän pesee hiuksinsa noin 1-2 kertaa viikossa. Se oli minulle iso järkytys. 😳 Japanissa jokapäiväinen hiusten pesu on yleistä. 


Koska Japanissa ilmankosteus on paljon korkeampi kuin Suomessa, hiki tulee helposti ja jos jää pesemättä, tuntuu hiuksit rasvaisilta. Suomessakin olen pessyt joka päivä, mutta huomasin, että minun ihottypille jokapäiväinen hiusten pesu Suomessa voi aiheuttaa hilsettä, varsinkin talvella. Sen jälkeen kun huomasin sitä, olen pessyt joka toinen päivä syksyn ja talven aikana. Keväällä ja kesällä pesen melkein joka päivä, koska on katupölyä ja hikeä.


Viime talvena kun minun vanhemmat kävivät Suomessa, kerroin äidille, että pesen joka toinen päivä hiuksia, koska ilma on niin kuiva. Hän oli järkyttynyt, ja sanoi: "Ei voi olla Japanissa!" 😂(Kyllä todennäköisesti on Japanissa myös ihmisiä, jotka eivät pese ihan joka päivä.)


Mutta minusta tuntuu, että se on aika yleistä Suomessa, ettei pestä joka päivä hiuksia. 🤔


Entäs sinä? Pesetkö joka päivä, vai hiusten pesu ei ole ihan päivittäisen homma?


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 
Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!

Kommentit

  1. Hei! Minäkin pesen vain 1-2 kertaa viikossa. Tietenkin jos hiukset ovat hikiset ja rasvaiset ja on tärkeä meno, niin silloin pesen. Kuumassa ilmastossa on ihan erilaista, siellä tulee pestyä useammin?
    Mitä tykkäät saunasta?
    T. Tarja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näköjään monet suomalaiset pesevät hiuksia 1-2kertaa viikossa🤔
      Joo! Tykkään saunasta paljon ♡kirjoitin joskus blogissa saunasta myös ☺️siinä on linkki ↓

      https://savojapanilainen.blogspot.com/2024/04/suomen-saunakulttuuri-lievittaa-koti.html

      Poista
  2. Nyt järkytän sua, mutta minä pesen hiukset kerran viikossa. Mun hiukset on nyt noin 3cm pituiset (koska syöpä ja sytostaatit aiheutti hiusten lähtemisen syksyllä) ja ennen kun hiukseni olivat polviin saakka, pesin ne noin kerran kahdessa viikossa, eli pesuväli oli 10-15 päivää. 😂 Kun hiukset tottuu siihen niin ne ei likaannu nopeasti.m😊

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ymmärrän että lyhyen hiusten pesu ei vaadi montaa kertaa viikossa , mutta kyllä se oli yllätys, että vaikka sulla oli niin pitkät hiukset, pesit kerran kahdessa viikossa!!😳😳😳 Mutta joskus kuulin myös sitä että päivittäinen hiusten pesu ei ole hyvä hiuksille. 🤔

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit