Nämä suomenkielen sanat menevät aina sekaisin

Vieraan kielen oppiminen on hankalaa, varsinkin silloin, kun tulee uusia sanoja, jotka kuulostaa samankaltaisilta. Minulla aina menee sekaisin nämä sanat ja niiden väärin käytöstä tulee ihan eri tarkoitus ja jossain tilanteessa minua nolottaa. 😵

Maru lohduttaa minua


1. Keittiö ja keitto 

Nämä kaksi kuulostaa melkein samalta ja välillä menee sekaisin edelleen, kun juttelen ajattelematta mitään. 😅 No, mutta nämä kahdet sanat eivät haittaa, vaikka menisivät sekaisin.



2. Vaarallisesti ja varovaisesti 

Eivät mene enää sekaisin nämä sanat, mutta kun vasta aloitin suomenkielen opiskelua, meni usein sekaisin. Esimerkiksi kun mieheni ajaa autoa, sanoin usein "Aja vaarallisesti." Hän tietysti vastasi "En, en aja vaarallisesti!" Sitten minä "Miksi!? AJA VAARALLISESTI!" 🤦 No, onneksi hän ajoi varovasti. 



3. Vitsa ja virtsa 

No tämä on kyllä paha ja nolottaa kun menee sekaisin. Tänä vuonna myös pääsiäisenä poikien kanssa lauloin:

"Virvon varvon 

tuoreeksi terveeksi 

tulevaksi vuodeksi 

Virtsa sulle, palkka mulle."

🤦


Onneksi se oli harjoitus, eli laulettiin vain kotona. Mutta sitten kun minä lauloin kodin ulkopuolella, piti laulaa varovasti sanan kanssa. 😅😂 Toivottavasti ensi vuonna en toista samaa virhettä.😅



Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 

Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 


Arigato matane!

Kommentit

  1. Nuo esimerkkisi ovat kyllä hauskoja 😄♥️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. ei tullut mieleen silloin kun kirjoitin tätä tekstiä, mutta on varmaan muita sanoja myöskin, jotka menevät sekaisin 😁

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit