Metsäretki

 Aurinko paistaa kovasti ja hellepäivät tulivat yhtäkkiä. ☀ Käytiin tänään metsässä perheellä ja nautiskeltiin yhdessä suomalaisesta kesäisestä luonnosta. 🌲



Japanissa minä kävin todella harvoin metsässä, vaikka Japanin maa-alueen kaksi kolmasosaa on metsä. 

Yksi syy on ötökät. En tykkää ötököistä, vaikka olisi todella pieni. Japanissa on paljon isompia ötököitä kuin Suomessa, kuten torakoita, hämähäkkejä, tuhatjalkasia jne... Jos minä törmään niihin metsässä, minä huudan ja olen melkein paniikissa. 😂 Sen verran minulla on pelkoa, etten uskaltanut asua yksin Japanissa, koska en osaa tehdä mitään enkä saa nukuttua sinä yönä, jos kotiin ilmestyy "toinen asukas". Toisaalta Suomessa ei ole paljon isoja ötököitä, se on iso helpotus minulle ja Suomessa on vähän helpompi lähteä metsään. 😅

Me otettiin mukaan bird call, joka me ostettiin joskus Japanin Muumimaailmasta. Eli tämä puu jutusta lähtee "linnun ääni" pyörittämällä ruuvin osaa, ja sillä äänillä voi kutsua lintuja lähemmäs.

Kun me käytettiin tätä, minusta tuntui, että linnut vastasivat meille. Oli hauskaa kuunnella lintujen lauluja hiljaisessa metsässä. 🐦♫


Pitkästä aikaa kävin metsässä ja oli rentouttava hetki, mutta oli jo muutamia itikoita metsässä, niin muistui mieleen, että niitäkin kesällä on paljon. 😂


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 

Jos tykkäsit tästä blogista, jaa muille ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!

Kommentit

Suositut tekstit