Makkarakeitto

Usein minä kaipaan Japanilaisia ruokia. Japanissa syntyneelle ja japanilaisella ruoalla kasvaneelle ihmiselle japanilainen ruoka on tottakai mieleinen. Kuitenkin minulla on myös lempi suomalaiset ruoat. Tänään, torstaina, tein makkarakeittoa. Se on yksi minun lempiruoista, joita ei syödä Japanissa... Tarkasti sanoen ei syödä Japanissa lenkkimakkaraa. Koska en tiennyt miten sitä syödään, en ostanut itse kaupasta, kunnes söin makkarakeittoa miehen mummon luona.

Sitä aiemmin en ole syönyt makkarakeittoa, tai ainakaan ei jäänyt mieleen. Silloin kun sain mummon luona sitä, yllättyin. Onpa tämä herkullista! Niin sen jälkeen minäkin rupesin ostamaan itse silloin tällöin lenkkimakkaraa ja siitä teen makkarakeittoa.


HK sininen, perunat, sipulit, palsternakka, porkkana
Nämä ainekset olivat tämän päivän keitossa.


Tykkään keittoruoasta. Keiton paraspuoli on se, että voi syödä helposti vihanneksia ja lämmittää kehoa.


Minun makkarakeiton resepti ei ole mitään erikoista. Mausteena ovat liemikuutio, ripaus suolaa ja pippuria, laakerinlehti ja paprikajauhetta, jos löytyy maustekaapista. Paistan ensin makkarat syvässä kattilassa ja siihen tungen kaikki ainekset, vettä ja mausteet, sitten annan kiehua yli 10 minuuttia.


Makkaran paistaminen on minun mielestäni pakollinen!


Sitten tuli herkullinen makkarakeitto ❤️



Tänään syötiin karjalanpiirakat keiton kaveriksi.
Oli ihana illallinen. Hyvä ruoka hyvä mieli 🥰♡


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️

Jos tykkäsit blogistani, suosittele muillekin tätä blogia ja jätä kommentti!


Arigato matane!

Kommentit

Suositut tekstit