Suomen kahvikulttuuri yllätti minut 😳

Japanissa perinteisesti juodaan vihreää teetä. Jos katsot animea, olet ehkä nähnyt, että hahmot juovat teetä ja syövät teen kaveriksi senbeita, eli japanilaistyylinen riisikakkua.


Toisaalta Suomessa juodaan paljon kahvia. Jossain sivustossa sanoo, että japanilaiset kuluttavat kahvia noin 1.5kg/hlö vuodessa ja Suomessa yli 10kg/hlö. Useammissa listoissa Suomi on ensimmäinen kahvin kulutuksessa. Yleensä minä juon kahvia kaksi kertaa päivässä, koska työnaikana minulla on kaksi kertaa kahvitaukoa. Mutta monet työkaverit tulevat työpaikkaan vähän aikaisemmin ja ottavat kahvia ennen töitä myös. Joskus työkaveri kysyi minulta: etkö Yuuka ota kahvia aamulla?

Se oli vähän erikoinen kysymys minulle. Siis kyllä juon, mutta juon ensimmäisen kahvitauon aikana. Yleensä minun eka kahvitauko on klo8-9 aikaan, nii silloin on minun päivän ensimmäisen kahvin aika. Niin, kahvitauko. Suomessa on työntekijällä oikeus ottaa "kahvitauko" työnaikana. Japanissa myös on tottakai "tauko", mutta ei kutsuta kahvitauoksi, koska ei välttämättä juoda kahvia. 


Ennen Suomeen tuloa, minä join aamuisin vihreää teetä.  Kahvia ei paljoa juotu, vain silloin tällöin, kun on tarjolla. Kun vasta tulin Suomeen, minun maha oli usein sekaisin, koska juodaan kahvia paljon enemmän ja kahvin kanssa syödään jotain makeita, vaikka pullia. Minun mahalle ne eivät olleet paljon tuttuja aineita, niin varmaan mahani oli yllättynyt. 😅 


Viime aikoina vaahdotan kahvimaitoa 

Kuitenkin olen jo asunut 9v Suomessa, niin olen tottunut siihen ja kahvi ei saa enää puuttua elämästäni. Eikä tule enää maha sekaisin, jos en juo liikaa. Se hetki, kun juon lämmintä kahvia herkullisen pullan kanssa,  Ehkä vähän rupean ymmärtämään, miksi suomalaiset juovat ja rakastavat kahvia. ☕


... Ja "jostain syystä" minun paino on noussut Suomessa 😅 


Kiitos kun luit loppuun asti ❤️ 

Jos tykkäsit tästä blogista, suosittele muillekin ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!

Kommentit

  1. Oletko löytänyt Suomesta hyvää vihreää teetä?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos kommentista ❤️ no en etsinyt ahkerasti vihreää teetä Suomessa, koska olen jo oppinut kahvia juomaan. Ja minun vanhemmat lähettävät Japanista teetä, nii en oikeastaan tarvitse ostaa kaupasta 😅 mutta jos ostaisin kaupasta, etsisin sencha tai genmaicha nimistä teetä ☺️

      Poista

Lähetä kommentti

Suositut tekstit