Tätä minä en tehnyt koskaan Japanissa!

Suomessa on sellaisia hommia, mitä minä en tehnyt koskaan Japanissa. Yksi niistä on mehustaminen. Viime kesästä tähän aikaan tein silloin tällöin mehua pakastetuilla marjoilla, mutta sunnuntaina käytin kaikki viime vuoden aikana poimittuja mehumarjoja loppuun ja tuli niistä noin 4 pulloa punaherukkamehu. 😋


Minun ensimmäinen mehustaminen oli muistaakseni noin 4-5 vuotta sitten, kun sain miehen äidiltä vanhan mehustimen. Silloin kuvittelin, että mehustaminen olisi iso homma. Koska Japanissa ei yleensä kotona mehusta ja en tiennyt kuinka saadaan mehua. 🤔 Onneksi miehen äiti antoi minulle tarkasti kirjoitettua ohjetta mehustamisesta ja kun tottunut siihen hommaan, ei oikeastaan ollut niin iso homma, eikä ollut niin vaikeaa.





Viime vuonna minun poika ja mies poimivat mökillä ahkerasti herukoita. Minäkin osallistuin poimimiseen, mutta minä en paljon tykkää ötköistä, nii en pysty pitkään aikaa olemaan pensaissa. 😅 Rupee kutittamaan koko vartalon, punoittaa kättä ja ne johtuu ehkä pellosta. Kuitenkin on kivaa nähdä ämpärit täyttyvän pikkuhiljaa tuoreita marjoja. 🥰


Minun viimeinen muisto marjojen poimisesta Japanissa on todella vanha. Minä olin vielä jotain 4-5 vuotias. Kaverin luona oli pensas mustikoita. Kaverin ja hänen äidin kanssa poimittiin. Se jäi minulle kivana muistona mieleen.🥰



Japanissa ollessani söin paljon vähemmän marjoja kuin Suomessa. Se on ihana, että Suomessa syödään paljon marjoja ja olen kiitollinen siitä, että miehen vanhempien mökillä on paljon pensaita. Me voidaan nautiskella kesäisestä tunnelmasta vaikka talvella myös, koska mökin pensaista saadaan pakastimen täyteen marjoja. ❤️🫐



Kiitos, kun luit loppuun asti ❤️ 
Jos tykkäsit tästä blogista, suosittele muillekin ja jätä kommentti 🥰 

Arigato matane!

Kommentit

Suositut tekstit